lördag 4 maj 2013

FTFjakt på toapapper!

Hade precis kommit hem från Svenljunga. Hade fått ner rumpan i soffan och herr visp hade hällt upp ett glas vin till mig. 
Pling! Det är nog bara loggar på våra cacher... Men NEJ! Det är ju nya i Svenljunga. Det blir inget vin här.
-Någon som vill med?
-Ja, säger Astrid.
Sliter åt mig geocachingväskan, telefonen och GPSen. 
Känner mig lite som Gunde: Skynda, skynda
Väl i bilen upptäcker jag att batteriet är halvdåligt i mobilen och utbrister några väl valda ord.
Men det löser väl sig på nått sätt.
Väl på plats tänker jag, måste skriva ner koordinaterna på cacherna om batteriet i mobilen tar slut.
Fram med väskan. Var finns det ett papper? Inget papper?!?! Hittar en rulle toapapper. Den skriver vi på.


Snabba steg fram till första burken, dvs nr 9. Attan jag har ju inte skrivit hintar och storlek. Satsar på att batteriet räcker och kollar av detta lite snabbt. 
Nu är det bara att leta. Burkarna hittades ganska snabbt tack vare Astrids skarpa blick.
Vi hittade en klar favorit. Burken som heter Moga 6 ( GC4B979). Det var en riktigt fin liten sak, men det får ni själva se om ni loggar denna runda.

För er som undrar: Jag startade med en burk som heter Moga#1 och sen tog lihei upp stafettpinnen kan man säga och fixade denna runda. Kanske kommer det fler...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar