söndag 9 december 2012

Juläpplet i skogen

Pling! Usch, vad är klockan. Tyst med dig telefonen!
Men just det, det skulle ju komma en ny cachen i julkalendern. I Mårdaklev.Men det är ju så skönt och varmt i sängen och flickorna sover ju än. Sneglar på termometern. Bara -7 grader, men jag hör ju att det blåser. Burr!
Kliver motvilligt upp och plockar fram frukost, här ska det vara en stadig helgfrukost i lugn och ro.
Tänder andra ljuset! Nu är det inte långt kvar till jul...


Efter frukost skulle herr visp ge sig på vår varmvattenberedare och se om han kunde fixa till den....
Vilket betyder att han stänger av vattnet. Så vad ska vi då göra. Ja svaret på den frågan är väl inte så svårt. Vi åker till Mårdaklev. Ja ialla fall jag. Eller? För först vill ingen med och sen ska båda flickorna med.Så på med varma kläder och in i bilen med stora tjejen som kartläsare, något hon har blivit ganska bra på efter ett antal FTFjakter.
När vi närmar oss Mårdaklev plingar GPSen till:
-Va är vi redan framme? Har jag sett så fel på kartan.
-NEJ låg batteri spänning!! informerar min CO driver.
-Har vi extra med oss tro? Åh, så orutinerat suckar jag.
Men vi kör på, vi får väl hoppas på täckning på telefonen....

Vi närmar oss cachen. Men var ska vi parkera? Jodå, här blir bra.
På med vantar, mössa och halsduk.
Finns det några fotspår i snön måntro? Nä, bara harspår.

Snabbt kunde tjejerna lokalisera cachen och med frusa fingrar fick vi plitat dit vispen i den tomma loggboken.



Ja, det gick ju bra. Nu ska vi ju bara skicka in våran logg. LITE kallt om händerna var det så det fick bli en kort logg som redigerades på hemmaplan. 
Nu när vi hade fått upp ångan passade vi på att logga Östdanmark 3 också. Inte heller den ställde till några problem. Men hinten granplantering vid Maa kändes ju lite jobbig... Framför allt när man möts av denna syn:

Men cachen hittades på mycket fina koordinater trots all snö. Nu åker vi hem!
Det är inte bara Alfons som säger:
-Jag ska bara...Det gör även jag.
-Jag ska bara kolla till Moroten på vägen hem och se hur hon klarar vintern.
Kan ju tala om att moroten mådde fint men blasten hade vissnat i kylan.

Ha en mysig andra advent och klä på er bra om ni ska ut i kylan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar